Lämmin vesi on pois, ei pitkään, mutta kumminkin. Suihku olis kiva näin kuumalla. Niinpä uskalsin mennä eilen uimaan, pakko päästä huuhtomaan hiet pois pinnasta. Pintavesi on ihanan lämmintä, mutta syvemmällä tietenkin aika vilpoista. Se tuntui mahassa hassulta, vai kuvittelinko vain?

Paineen tunne alavatsassa on välillä sietämätöntä. Tällä kyseisellä minuutilla sitä en tunne, mutta eilenkin tuntui koko päivän siltä, että jalassa on piukat housut, vaikka housuja ei ollut lainkaan! Aiemmin oli niitä kipuiluja, eilen eikä tänään, koputan puuta, ei ole ollut. Kaverini ehdotti, että jospa mulla olis menkat nyt? En tiedä, niin epäsäännölliset ne on aina ollu. Kännykässä on kyllä köyhä menkkakalenteri josta voisin sitä koittaa laskeskella.

Räjähtelen, stressaan, olen kuulemma kiukkuinen koko ajan. Koitin selittää itseäni, että vaikka kuinka yritän, en pääse yli enkä ympäri siitä totuudesta, että meillä on pieni kämppä. Joka kerta kun teen jonnekin tilaa, tuntuu että se on taas täynnä tavaraa. Ei ole omaa tilaa, ei minulla eikä miehellä. Kohta tämän kaiken tilan täyttää vauva. Minä täällä olen vauvan kanssa, pienessä tilassa. Pelottaa. En tiedä kuunteliko, tuntui pahalta kun ei sanonut mitään, nukahdin.

Yritän lopettaa turhasta kiukuttelun. Yritän sopeutua. Yritän rempata pääni!