.. Tai sitten en tiedä miten tämä toimii. Mutta näyttää tuo kaavio siltä, että täällä joku vierailisi? Ehkä olen päivityksen velkaa. 

Jäin kotiin. Äitiysloman ensimmäinen päivä! Saattaa olla, että kauan kadoksissa ollut kirjoitusinspiraationi tekee odotetun paluun. Tai kirjoitusinspiraatio mitään palaa, mulla ei vaan oo mitään tekemistä! Voin sitten taas lopettaa kun Pallero paukahtaa maailmaan ja on kaikkea muuta. 

Noin, kirjoitin tuohon viimeiseen pisteeseen viikko sitten. Hohhoijjakkaa. Ei oikein lähde käyntiin tämäkään kirjoitus, listaan asioita, joo! Siten saan edes jotenkin avauduttua tänne!

Koirat: Tässä töniessäni pienempää pois sylistäni, ajattelin mainita heidätkin. Reppanan reppanat, "mami" purkaa kaiken kiukkunsa koiriin, eikä mikään ole niiden vika. Syyllisyyspuuskissa heitän nakin jääkaapista, myöhemmin olen siitäkin ihan hajalla. Koirat lihoo, en jaksa lenkittää. Mä lupaan ja vannon, että kunhan kykenen lenkkeilemään, vien haukut vaikka joka päivä metsälenkille. Huoh.

Kivut: You name it! Mitä kipua tänään laitetaan!? Katsoin Imettäjät -ohjelman avausta, eikä tainnut yhden kerran kuulua, että raskausaika on ollut kaikkea muuta kuin oletti. Kyllä, olen samaa mieltä. En myöskään tajunnut, että kuinka paljon joka paikkaan särkee! Ja kyllä, olen myös unohtanut, että oli se kivuton aika. Koska nämä viimeiset viikot on ilmeisesti ihan helvettiä. Just nyt, sattuu selkään, sattuu lonkkiin, sattuu koko alapää. Ihan niinkuin yölläkin sattui. Ja eilen. Ja...

Nenä: Mitä, vit... Mun nenä on nyt ollut n. 8 viikkoa yhtäjaksoisesti tukossa. Jossain vaiheessa Googlasin jotain asiaan liittyvää, totesin että en ole ainoa ja hyväksyin asian. Tai paskat mitään hyväksy! Sen lisäksi, että kiemurtelen selkälonkkaalapää -kipujeni kanssa, herään siihen että kuorsaan! Samassa sängyssä ei voida nukkua miehen kanssa, meteli on niin rankkaa. Olisi mukavaa hengittää nenän kautta, vielä joskus. 

Hermot: Melko riekaleina. Saattaa johtua siitä, että on väsynyt, mutta raivoamisherkkyys on kyllä kasvanut entisestään. Jos mahdollista. 

Selkäkipu: Jos olet joskus elämässäsi kärsinyt selkäkivuista, ymmärrät miksi se on syytä mainita tähän uudelleen. 

Puuskutus: Puhelimessa puhuminen hengästyttää, kävely hengästyttää, seisominen paikallaan hengästyttää. Hampaiden pesu, istuminen, kaikki. Tälläkin hetkellä on sellainen tunne, että joku seisoo rinnan päällä. Puuskutan itseni puuronkeittoon. Lääh, puuh...

Niin joo. Joku puolituttu oli sanonut minusta, että olen juuri sellainen nainen, joka hehkuu raskaana ollessaan. HAHHAH!!!